حاجی بگلو: رویکرد و نگاه شورای ششم، تحقق عدالت‌محوری در مشهد است سردار رادان در مشهد: قسم به خون شهدا که حافظ سنگر حجاب هستیم| توطئه عریانی و برهنگی، برنامه نفوذ دشمن برای براندازی است مشهدالرضا(ع)، هم‌صدا با طنین حجاب و غیرت | اجتماع باشکوه حمایت از «طرح نور فراجا» برگزار شد + فیلم بلاتکلیفی ۴۵۰‌هزار هکتار از اراضی ملی خراسان رضوی شهروند خبرنگار | درخواست ترمیم آسفالت در بلوار شهید آوینی مشهد + پاسخ شهردار مشهد: کلان‌شهر مشهد در زمینه هوشمندسازی پیشرو است هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بزرگراه‌ها و معابر شهری مشهد | فوت راکب موتورسیکلت در تصادف با اتوبوس و سواری (۱۲ اردیبهشت۱۴۰۳) اعمال قانون ۱۸۳۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۵۶ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۲ اردیبهشت۱۴۰۳) روایت مدیرعامل قطار شهری مشهد از سختی‌های ساخت خطوط مترو | ۴ هزار نفر ۲۴ ساعته در اعماق زمین پهبادهای آتش نشان، یک ضرورت مهم ایمنی برای مشهد است اجرای طرح اهدای کلاه ایمنی به موتورسواران در مشهد با همکاری شهرداری و پلیس احداث قطار «مشهد - گلبهار - چناران» سرعت می‌گیرد رینگ پیرامونی و پارک خطی بوستان کرامت مشهد مرداد ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد گذری بر تاریخ انتشار نخستین نشریه‌های طنز در مشهد| تلخ و شیرین فکاهی نامه‌ها در ارض اقدس ویدئو | طهوریان‌عسکری: طی ۲ سال اخیر تحول مطلوبی در حاشیه شهر مشهد رخ داده است گفتگو با مخترع نمونه خراسان‌رضوی | بومی‌سازی قطعات و تکنولوژی ریلی ضروری است بیش از ۴۰ درصد متکدیان در مشهد، معتاد هستند | برخی خود را به شکل «زنان» درمی‌آورند
سرخط خبرها

«مانا» هدیه مدیریت شهری به نوجوانان مشهدی

  • کد خبر: ۱۱۱۴۴۳
  • ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۲
«مانا» هدیه مدیریت شهری به نوجوانان مشهدی
«مانا»، مخفف «مهارت‌های اجتماعی نوجوان انقلابی»، عنوان کلان پروژه‌ای است که مدیریت شهری مشهد برای گروه سنی نوجوانان تدارک دیده است.

علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛ «مانا»، مخفف «مهارت‌های اجتماعی نوجوان انقلابی»، عنوان کلان پروژه‌ای است که مدیریت شهری مشهد برای گروه سنی نوجوانان تدارک دیده و قرار است پس از امتحان‌های خرداد، یعنی از بیست وششمین روز همین ماه، این کلان پروژه کارش را در مشهد آغاز کند.

معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی وفرهنگی شهرداری مشهد در این باره در گفتگو با شهرآرا و با بیان اینکه کلان پروژه «مانا» به صورت باشگاه مهارتی عمل خواهد کرد، گفت: باور ما این است که نظام آموزش وپرورش کشور در حوزه مهارت آموزی به ویژه مهارت‌های اجتماعی که پایه اصلی زندگی باکیفیت است، نتوانسته خوب عمل کند؛ بنابراین این باشگاه می‌خواهد این خلأ را پر کند.

حسین باغگلی با تأکید بر اینکه در جریان برگزاری این کلان پروژه از آموزش وپرورش هم کمک خواهیم گرفت، تصریح کرد: اجرای کلان پروژه «مانا» با کمک آموزش وپرورش و در فضایی غیررسمی خواهد بود.

اتصال نوجوانان به تشکل‌ها

باغگلی افزود: در این راستا باشگاه «مانا» دو سویه دارد. سویه اول ما مخاطبان هستند. در این کلان پروژه نوجوانان دوره اول دبیرستان یعنی پایه‌های هفتم، هشتم و نهم با شرط خانواده محوری وارد طرح می‌شوند.

وی گفت: در ابتدای ورود نوجوان به این طرح، توضیحاتی به خانواده‌ها ارائه داده می‌شود و در صورت رضایت والدین، نوجوانان وارد فعالیت‌ها و رویداد‌های درنظرگرفته شده در این طرح می‌شوند. پس از رضایت والدین، نوجوان وارد نظام باشگاهی می‌شود و می‌تواند بنا به سلیقه و نظر خود و خانواده، از مجموعه پیشنهاد‌های ارائه شده یکی را انتخاب کند.

معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی وفرهنگی شهرداری مشهد حضور تشکل ها، سازمان‌ها و نهاد‌های مردمی در حوزه اجتماعی و تربیتی را سویه دوم اجرای این کلان پروژه معرفی کرد و گفت: در این طرح زمینه سازی برای حضور و فعالیت همه نهاد‌ها و سازمان‌های اجتماعی و تشکل‌های مردمی تربیت محور انجام می‌شود و برای این مجموعه‌ها فضایی فراهم می‌شود تا پیشنهاد هایشان را به نوجوانان ارائه دهند.

باغگلی اتصال نوجوانان به پیشنهاد‌های سازمان ها، نهاد‌ها و تشکل‌های اجتماعی و مردمی را ویژگی بارز این طرح دانست و اظهار کرد: پس از اتصال دو گروه مخاطب و پیشنهاددهنده به هم، نوجوانان روش فعالیتی شان را انتخاب می‌کنند و پس از انجام فعالیت ها، امتیاز کسب می‌کنند و با این امتیاز‌ها از باشگاه دریافتی‌هایی مانند زمینه سازی برای سفر خانوادگی و حتی اردو‌های ویژه ملی و بین المللی را خواهند داشت.

وی افزود: پیش از این، زمانی که شهرداری می‌خواست خدمتی را به گروه‌های مختلف ارائه دهد، این کار را از طریق پیمانکار انجام می‌داد، اما در این طرح شهرداری زمینه ساز است تا تشکل‌ها و نهاد‌های اجتماعی و مردمی که صاحب تجربه هستند و طرح‌های ویژه‌ای برای نوجوانان دارند، وارد فعالیت در این کلان پروژه شوند.

استمرار رویداد‌ها

معاون شهردار مشهد با بیان اینکه طراحی این طرح انجام شده و دبیرخانه آن نیز دیروز راه اندازی شده است، در پاسخ به اینکه آیا دوره‌های ارائه شده به نوجوانان کوتاه مدت است یا استمرار خواهد داشت، گفت: در این کلان پروژه، خرده پروژه‌های کوتاه مدت، اما گوناگون با حالت استمراری وجود دارد. بدین ترتیب که یک فصل این پروژه بین سه تا چهار ماه نوجوان را درگیر فعالیت می‌کند و پس از یک فصل و کسب امتیاز، نوجوان وارد فصل‌های بعدی در سطح‌های بالاتر می‌شود.

باغگلی با بیان اینکه کلان پروژه «مانا» برگرفته از تجربیات پیشین و به صورت کامل‌تر طراحی و اجرایی شده است، تصریح کرد: در این طرح فعالیت‌ها به سه صورت فردی، گروهی با نوجوانان هم سال و فعالیت‌های خانواده محور است و در بخشی از رویداد‌ها خانواده نیز درگیر خواهند شد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از ویژگی‌های این طرح این است که نوجوانان حاضر در این کلان پروژه با مراکز گوناگون فرهنگی واجتماعی آشنا می‌شوند و برای خانواده‌ها نیز امنیت خاطری برای اتصال فرزندانشان با مراکز مفید فرهنگی واجتماعی ایجاد می‌شود.

معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی وفرهنگی شهرداری مشهد درباره هزینه‌های این طرح گفت: اجرای این کلان پروژه، هدیه شهرداری مشهد به نوجوانان این شهر است. در این راستا بخش درخورتوجهی از هزینه را شهرداری متقبل شده است و خانواده‌ها نیز مبتنی بر نوع بسته پیشنهادی، هزینه‌هایی را پرداخت خواهند کرد، اما به صورت ویژه برای مناطق حاشیه شهر مشهد تخفیفاتی را در نظر می‌گیریم.

۵۰ آموزشگاه در اختیار «مانا»

حجت رضازاده، مدیر سازمان دانش آموزی استان، نیز گفت: اجرای طرح مانا (مهارت‌های اجتماعی نوجوان انقلابی) در حدود پنجاه آموزشگاه در نواحی مشهد با همکاری سازمان فرهنگی واجتماعی شهرداری مشهد از طرح‌های پیش روی این سازمان است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->